15.6.06

計價

收購合併,pricing永遠是藝術。要做到買方覺得平、賣方覺得貴,是僅次於David Blaine的神乎奇技。而pricing背後的思維,亦可以充分表現買家擔心什麽。

  TOM在線(8282)再次施展曲線收購方法,用六億元人民幣間接收購一間在內地與CCTV2有合作關係之國內公司。一如以往,代理人、合約安排,統統出齊。

  至於價錢平貴,並非我最關心,反而pricing那兩段,最引人興趣。

  一般計價,都會以未來盈利作基礎,總之是多勞多得,賺得多,付得多,既保障買家,賣家又不怕賤賣。

  這種earn out,TOM在線更加發揚光大,連同最驟忌的大陸收數問題都一併考慮在內。

  所以,那條earn out計價方程式,都零舍複雜過人,用今年年底的盈利,減去扣除呆賬的應收賬款計數。

  但用這方法,對賣家極不公平。做生意要人現兜兜找數,不如去報紙檔賣報紙。所以,計價方程式將結數半年後的subsequent settlement一併考慮。至於半年數期是否足夠,就是談判的藝術。

   計完修正後的盈利,乘二點五或三點五倍,就是第二期收購價總數。如此類推,再計多一年,將第二期應收賬的subsequent settlement推到年半,仁至義盡,再計收購價,對賣方極為公平,對買方又可保證沒有任何人為製造之營業額,是十分周到的一條計價方程式。

  用這方法計數,可以推算交易本身十分arm’s length。如果是自己人,根本不會用扣減應收賬如此均真之方法。

  只要是arm’s length,有理由相信收購價不會對股東不利。

  這條計價方程式,值得參考。

9 comments:

Anonymous said...

"一般計價,都會以未來盈利作基礎"

So at the end of the day, we are coming back to discount cash flow analysis.

Interestingly, when the acquistion is about HKEJ, many bloggers came out and denounced this method. Sadly, they never managed to come up with a better method. They just let their emotions run wild, even going so far as to suggest (at least by one blogger) that Mr. Fong's column alone is worth HKD 600 million.

That blogger forgot one thing. Assuming the final selling price of HKEJ is 300M, it means that all the other columnists (including Mr. Lam, Mr. Cho, and Mr. Hung) are "negative" assets to HKEJ.

So much for fans!

Anonymous said...

給"原是"的信。
原是大佬,近排你係唔係好忙?掛住睇波?買波?比六皮睇原氏無諗過連波都講埋。嘩嘩嘩嘩嘩。講飲講食都還可以。最難頂係個「大長金」系列。六皮話多唔多﹑話少唔少。無諗過連呢類小品式文篇都出現埋。可能"你"喜歡談天說地,溫溫馨韾又一DAY。大小品式呢D小故事留比東萍太把啦。東萍太可以搵一千篇出黎。

Anonymous said...

同意!方生近來的文章真係求奇左小小.

"仿尤明實錄─霍金版", "真身"等文章同apple個左x山有乜分別?睇完得啖笑,完全無野落袋

孔生的文章通常都分上中下三段,最後一段筆調輕鬆小小無所謂,例如今日講puma,輕鬆得黎都算有的放矢. 反之,方生有時中意加些少鹽花(雲尼),如果對劇倩發展無乜幫助的話,其實可免則免.我地想睇的係國金外望,唔係
"中環托挀"

信報想年輕化係岩的,但係方生咁搞法,實在令我有點"信報森美"的感覺,林大小姐對方生實在太鬆手啦 ...

Anonymous said...

方生都是 "賣身" 一族,每周有篇上市通告解畫像這篇 "計價" 已很難得。

若對他更有要求,不如撬 am730 的褟中怡過信報。

Anonymous said...

" 最難頂係個「大長金」系列。六皮話多唔多﹑話少唔少。無諗過連呢類小品式文篇都出現埋。"

"原是" 專欄並不只蔡生一個人寫呀。

"長毛" 寫波經有紋有路啊。

Anonymous said...

金屬有金屬疲勞,文章也有疲勞吧,值得原諒...

Anonymous said...

再給原是大佬。
"原是"係一群野寫呢個已經係公開o既秘密。小妹所提的,是群龍之首亞孔少林大哥嚴格D睇好個水準。長毛唔係寫得唔好,只不過係無EXPECT係"原是"出現JE。

Anonymous said...

更正:一群野,實情係"一群人"。手文之誤。見諒。

Anonymous said...

給一口廿一,

大小姐呀!六皮嘢咋,有波有股,仲有有文有路,仲想點.買人言報唔止捧孔生一個場係嘛?

報紙佬