25.5.06

過時

報紙財經版股市行情表,睇怕要改改排陣,發明一些新的指標,否則師奶阿伯再用些過時的口頭禪落盤炒股票,死得人多。

  例如P乜P物中,最多人講的P/E。師奶阿伯聽聽埋埋,淨係知道P/E高等於貴,但何謂高何謂低,就人云亦云,靠報紙指點迷津。其實嚴格來說,P/E都可以有科學根據。

  O的reciprocal,其實就代表投資者的回報率要求,廿倍P/E就是5%。如果大家想用現金計value,拿EBITDA粗粗地當是現金流,一計個P/EBITDA,就大概可以估計是否物有所值。換言之,P/E高低,並非用香爐灰醫病,毫無科學根據。

  不過,自從那個E或者EBITDA變晒形之後,單憑個P/E已經無甚意思。EBITDA入面自從混雜許多與現金無關的盈利,以上所講的科學根據已經不復存在,那個reciprocal都未知用來discount什麽。換言之,P/E真正變成香爐灰。

  另一個P╱B更慘。雖然師奶阿伯炒股票,無人想過公司清盤要同公司分身家,但如果知道自己真金白銀買回來的股票,究竟有幾多實際資產在手,可以求個安心。

  以前擺得上簿叫資產,一定要夠硬淨,睇唔到摸唔到,未夠資格。

   現在,成本簿隨時可以有過半資產是計出來,分分鐘化為烏有。如果師奶阿伯睇完報紙,然後說:「你同我定,我呢隻股票,每股資產都有個半,兩蚊買佢唔算太 貴,點輸都輸唔到入肉。」弊在,個半入面可能有一蚊是垃圾。純粹靠揭報紙望住份股市行情表炒股票,可能比求其亂買更加危險。

  其他變得亂晒籠的知名炒股票指標,有機會再寫。一日未有新東西發明,那份行情最好用來墊枱食飯。

No comments: