29.7.05

太深

做太空人的首要條件是要看破生死。如今在穿梭機發現號上的幾個太空人,都未知有冇命安全返回地球。假如脫落的那幾塊隔熱板有機會再令發現號粉身碎骨,幾名太空人要在太空站避避風頭等待救援。萬一意志稍為薄弱,隨時精神崩潰。

  以我這份人的習慣,第一時間又會想到太空總署是否被人「咳筆直」,連累太空人要冒殉國的慘烈到太空探險。

   太空總署一年的開支預算是一百六十億美元,近千三億港紙,是香港政府公共開支一半有多,可以想像太空探索是何等昂貴。看太空總署的預算報告,有如上了三 年火箭工程的大學課程,因為近四百頁的預算,可能多過你讀大學要看的筆記。冇辦法,太空總署只曉燒錢不會賺錢,一定要靠這些軟手段博取政客批准撥款。我估 做這份預算的總署職員,本身都應該有博士程度。

  我當然想連隨比較中國航天科技的使費究竟相差多遠,可惜這等國家機密,我找來找去都發掘不到,證明透明度這東西,由上至下,都未達國際水準。

  太空總署這份預算,我十分有興趣研究,但再寫下去,會露底。

  我想我要學習發現號的太空人,避一避。

13 comments:

Anonymous said...

抗議!投訴!今日篇[大作]咁短,又無料到。唔通你禽日忙於pack文件?唔可以用[太深]做耤口喎。你同樓嗰個白頭任蝕錢亦都蝕得[太深],食水又[太深](人工高,蝕咗錢年底仍然有花紅),你又唔寫吓佢?

Anonymous said...

又回到風花說月情況了。
難怪,題材真的很難找和難寫。

Anonymous said...

哎呀!多得編輯先生貼圖片...

Anonymous said...

Easy friends !
Rather than to complain, and being sarcastical, what about try to do somethings like making suggestions on the topics you long to read, or a particular event you wish Mr. Fong to go through.

Anonymous said...

建議一:平時一得閒就寫定多幾篇冇乜時限性o既文章責袋,以備不時之需。
建議二:用之前「一拆四」o既方法,用幾篇短篇組合成一日o既稿。
而家啲受眾(包括我自己)係咁惡,食開條水,到你有一日滿足唔到我地o既時候,我地就會@#*%$#&@%(情況有啲似傳說中o既「養鬼仔」!?)。
保重啦方兄。

Anonymous said...

如果無咩野寫不如講winnie~大家有興趣d!

Anonymous said...

Another, make sure the URL of this blog is posted. This is missing from your post yesterday (28-Jul). :)

Anonymous said...

你估Winnie係唔係真名?

Anonymous said...

Winnie may be hypothetical...

Anonymous said...

I suggest Mr Fong giving some feedback or posting some messages here...instead of the current one-way communication. I think it may be much more interesting and can make the relationship with readers more closer.

Anonymous said...

Which company does Mr. Fong work for?

Anonymous said...

Yes...interesting...lets make a guess...

Anonymous said...

太短 :<